Dag 16 - Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Jemmy en Daphne Verkerk - WaarBenJij.nu Dag 16 - Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Jemmy en Daphne Verkerk - WaarBenJij.nu

Dag 16 - Key West

Door: Jemmy en Daphne

Blijf op de hoogte en volg Jemmy en Daphne

05 Mei 2015 | Verenigde Staten, Key West

Fijne Bevrijdingsdag allemaal!!
We wisten dat het vandaag geen prachtig weer ging worden dus maakten we er een rustige ochtend van.
Ons hotel verzorgt geen ontbijt maar wij hebben onze eigen thee, brood en beleg, daarom kunnen we prima ons eigen ontbijt verzorgen.
Nadat we rustig wakker zijn geworden, hebben ontbeten, stappen we in de bus richting old town Key West.
De laatste stop die de bus maakt is bij het Butterfly and Nature Conservatory, een vlindertuin met duizenden vlinders.
Hier zijn we twee keer doorheen gelopen om goed foto's te kunnen nemen, er zaten werkelijk prachtige exemplaren tussen.
Nadat we klaar waren bij de vlindertuin zijn we nogmaals naar het zuidelijkste punt van de VS gelopen en hebben daar uiteindelijk nog mooie foto's kunnen maken.
Onderhand zagen we steeds een grijze lucht hangen boven zee. Toen we uiteindelijk naar Fort Zachary Taylor liepen begon het wat te regenen. Gelukkig regende het niet hard en konden we rustig doorlopen naar het Fort. Nadat we het Fort hadden bekeken, zijn we Duval street nogmaals afgelopen en hebben we bij twee verschillende adressen Key Lime Pie geproefd. Dit is echt iets van de Keys, in de taart worden Key Limes gebruikt, limoenen maar dan kleiner dan wij dat gewend zijn.
De ene versie van de taart was een soort zachte kwarktaart met een zeer lichte frisse smaak, de andere was meer een cheesecake met een iets sterkere limoensmaak. Allebei zijn ze goedgekeurd.
Daarna hebben we rustig gewacht op het busje terug naar het hotel, waarna we allebei in een heerlijk brede hangmat zijn gaan liggen met een boek en zo de rest van de middag hebben doorgebracht.
We hadden bedacht dat we in het restaurant van het resort gingen eten. Hier serveren ze verse vissen die recent gevangen zijn, daarom kan de kaart ook variëren per avond.
We besloten om de special te nemen, een 3 pnd 'Hogfish' ook wel Everlipvis genoemd. Deze vis komt alleen maar in Caraibische wateren en in zuid Florida voor en is een van de smakelijkste vissen die er is.
Hoe dat er uit zag zien jullie op de foto's. We kunnen alleen maar zeggen: hij was heeeeeeeerlijk!!!!!!!
We kunnen nu echt zeggen dat we iets gegeten hebben wat bij Key West hoort en wat we nooit thuis zullen eten omdat deze vis niet te transporteren is, want hij blijft maar 3 dagen op ijs goed.
We hadden eigenlijk gepland om nogmaals de sunset te gaan bekijken maar omdat hij gisteren al zo prachtig was, besloten we op het resort te blijven en lekker buiten te zitten met een spelletje en een drankje.
Morgen vertrekken we alweer uit Key West en rijden we terug naar Key Largo wat veel hoger ligt waar we weer 3 nachten zullen blijven voordat we naar Miami gaan voor onze laatste paar dagen.
Het is moeilijk voor te stellen dat we over een week alweer in ons eigen bed liggen, daarom gaan we nu nog even volop genieten van de komende dagen, want het is zo voorbij.

• 06 Mei 2015 - 03:55

Jemmy En Daphne Verkerk :

hi allemaal, de video's van dag 10 en 13 zijn nu ook geupload!!! veel plezier!
    love from key west

• 06 Mei 2015 - 07:23

Riekie:

Het ziet er allemaal erg goed uit .en volgende week al weer thuis ,ja ook aan al het goede komt een eind. Kus