Dag 20 - reisdag naar Miami Beach - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Jemmy en Daphne Verkerk - WaarBenJij.nu Dag 20 - reisdag naar Miami Beach - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Jemmy en Daphne Verkerk - WaarBenJij.nu

Dag 20 - reisdag naar Miami Beach

Door: Jemmy en Daphne

Blijf op de hoogte en volg Jemmy en Daphne

09 Mei 2015 | Verenigde Staten, Miami Beach

Vandaag weer een reisdag. De laatste reisdag want we gaan naar onze laatste bestemming: we're going to Miami!
Rond 10.00 uur zijn we weggereden en hebben het laatste stukje van de Keys achter ons gelaten en reden we weer naar het vaste land.
Binnen twee uur hadden we onze bestemming bereikt. Parkeergelegenheid is heel erg beperkt in de stad, daarom doet ieder hotel aan valet parking, je geeft je sleutel af (zorgt dat er geen waardevolle spullen in je auto liggen) en ze zetten je auto weg en je kunt hem ieder moment van de dag weer terug vragen.
Onze kamer was nog niet klaar dus we konden de bagage in het bagagedepot achterlaten en zijn richting het strand gelopen.
Dat is maar twee straten hiervandaan.
Langs het strand loopt de beroemde Oceans Drive, bekend uit vele films, onder andere een Step Up film waar ze op auto's op de straat staan te dansen.
We hadden geen lunch bij ons, daarom besloten we dat we 1 keer luxe mochten lunchen hier aan Oceans Drive en dan ook met een cocktailtje (zie foto).
Het was hier vandaag bloedgeslagen heet, zo heet dat het zweet je al op je rug staat als je alleen maar even op straat loopt.
Na de lunch konden we inchecken in ons hotel, The Clay Hotel, dit hotel ligt aan de gezellige Espaniola Way, waar allerlei gezellige restaurantjes zitten.
Om af te koelen hebben we even een paar uurtjes op de kamer doorgebracht en zijn daarna iets gaan eten.
We wilden graag een cocktailtje drinken maar rondom het hotel zijn ze niet te betalen. Daarom vroegen we in het hotel waar we het beste heen konden. Een van de jongens achter de receptie wist een bar 'the Broken Shaker' wat iets verder weg zat en in een motel gevestigd was.
We namen er een taxi naar toe. Achter het motel zat een grote tuin waar ook de bar in gevestigd was en we hebben voor een schappelijke prijs cocktails gedronken. Ook weer een taxi terug genomen want in sommige straten van Miami moet je als toerist maar niet komen.
Morgen gaan we naar Jungle Island, een eiland met veel vogels en dieren (the Parrot Jungle) en gaan we nog een kijkje nemen op het strand.