Dag 19 - Key Largo snorkelen/vissen - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Jemmy en Daphne Verkerk - WaarBenJij.nu Dag 19 - Key Largo snorkelen/vissen - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Jemmy en Daphne Verkerk - WaarBenJij.nu

Dag 19 - Key Largo snorkelen/vissen

Door: Jemmy en Daphne

Blijf op de hoogte en volg Jemmy en Daphne

08 Mei 2015 | Verenigde Staten, Key Largo

Alweer een vroege wekker! Vandaag ligt er weer een boot op ons te wachten, nu de Sundiver III, die ons naar een koraalrif brengt om te snorkelen.
Als we aankomen zien we dat we maar met een klein groepje van 8 personen zijn, geen heftig grote groep die van alles moeten.
Gelukkig hebben we onze eigen snorkelspullen dus daar hoeven we ook niets aan te doen.
Meteen toen we de haven uit waren, werden we vergezeld door wel 4 dolfijnen!!! Het waren jonge dieren, die speels naast de boot op en neer sprongen. Dolfijnen zijn nooit alleen, ze zijn altijd met z'n tweetjes.
Weer een geweldig magisch gezicht om deze dieren naast je boot te zien springen. We hadden een onderwatercameraatje bij ons en hebben een foto gemaakt maar je weet nooit of die lukken dus dat zien we later.
Aangekomen bij het Mallassas Reef, konden we na instructie van captain Ken, dat niks gevaarlijk is als je er maar niet aan zit en het niet voert, het water in.
De onderwaterwereld is een magische wereld, al was dit weer heel anders dan de onderwaterwereld in Maleisie. Daar waren de vissen kleuriger en in grotere getalen, maar toch was het hier ook bijzonder.
Op de grond zagen we een mega grote pijlstaartrog liggen en een aantal barracuda's. Ook zagen we grote papagaaivissen.
Een paar uurtjes op het water zijn zo om, dus voor we het wisten zaten we alweer op de boot terug.
Weer in de haven zei Jem als grapje: En nou nog een middagje vissen!
Tot zijn verrassing zei Daphne: Schat als jij nog een middagje wil vissen mag jij vissen maar ik ga niet mee.
En dus trok Jem na de lunch zijn vieze kleren weer aan en ging weer vissen.
Daphne heeft de middag in een grote hangmat doorgebracht met People Magazine met foto's van de nieuwe baby prinses van Engeland en een goed boek.
Om 18.00 uur was Jem weer terug en in de zevende hemel.
In totaal heeft hij 20 vissen gevangen. Eerst begon het met hele kleine visjes die als aas konden dienen, toen wat grotere aasvissen en daarna een aantal surgeonfish (chirurgvissen) echter moesten deze direct weer terug in zee omdat ze zulke scherpe vinnen en schubben hebben dat je je open haalt, twee yellow tail snappers en toen zagen ze dat de vissen bang waren ergens voor en gingen ze met levend aas vissen. Toen ving Jem een CRO makreel van drie kwart meter (zie foto).
Kortom een geweldige vismiddag zonder vrouw waar je iedere keer het aas van moet doen en als je dan je hengel afgeeft je vrouw er een vis mee binnen haalt.
Daarna hebben we nog heerlijke t-bone steaks gegeten en hebben we nog een mooie sunset gezien.
En morgen: We're going to Miami!