Dag 17 - reisdag naar Key Largo - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Jemmy en Daphne Verkerk - WaarBenJij.nu Dag 17 - reisdag naar Key Largo - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Jemmy en Daphne Verkerk - WaarBenJij.nu

Dag 17 - reisdag naar Key Largo

Door: Jemmy en Daphne

Blijf op de hoogte en volg Jemmy en Daphne

06 Mei 2015 | Verenigde Staten, Key Largo

Vandaag weer een reisdag. We vertrekken uit Key West en rijden terug omhoog naar Key Largo.
Vanmorgen zagen we tijdens ons ontbijt toch wel hele aparte overburen. De overburen waren al twee gigantische schildpadden maar nu ook een hele hagedissenfamilie. Locals vinden het al heel normaal maar voor ons Nederlanders is het toch weer een hele gebeurtenis.
O ja laten we er wel even bij vermelden dat het vandaag weer prachtig weer is, strak blauwe lucht en lekker warm.
Rond een uur of 10 zijn we in de auto gestapt voor een rit van 95 miles weer terug over alle bruggen. Die zien er een stuk aardiger uit als er zon en blauwe lucht omheen is.
Onderweg zijn we nog even gestopt bij de Publix (grote supermarkt, maar niet zo groot als Wallmart) voor boodschappen, aangezien we op onze volgende bestemming een appartementje met keuken hebben dus zelf weer wat kunnen maken.
Onderweg zagen we allerlei borden met daarop een aanbod om te gaan vissen op zee. Jem vindt dit geweldig dus we besluiten dat als we aangekomen zijn en onze boodschappen hebben koudgelegd daar eens naar te gaan informeren.
Ook staat snorkelen in het John Pennekamp park op het programma, een prachtig koraalrif wat voor de kust ligt.
Overal wordt naast het bedrag wat je voor je trip betaalt ook nog huur gevraagd voor je snorkel en vinnen.
We kwamen langs een outlet en gingen kijken of we daar niet beter onze eigen setjes konden gaan halen.
Het is ongelooflijk dat er gewoon vinnen verkocht worden van 450 dollar!!!
We hebben allebei een set gekocht wat een hele tijd met ons mee kan, ook naar andere plekken op de wereld die nog op de lijst staan om te bezoeken, daarom vonden we het een goede investering.
Daarna hebben we een snorkeltrip voor vrijdag geboekt omdat de zee dan het rustigste is.
De vistrip van een halve dag gaat morgenochtend plaatsvinden, dus duimen jullie allemaal voor Jem dat hij wat vangt? Daphne doet niet aan vissen dus vooral duimen voor Jem!
Eenmaal terug in ons appartementje, waar je van moet voorstellen een gelijkvloers bungalowtje met een woonkamer inclusief keuken, slaapkamer en badkamer. Ziet er allemaal keurig uit en voldoende spullen om het mee te redden.
Omdat we pal aan het water zitten hebben we onze snorkelspullen even uitgeprobeerd en het was een goede koop!
Daarna zijn we heerlijk op een bedje neergeploft.
Rond een uur of 7 ging Jem de camera halen om de sunset vast te leggen en Daphne zat op het bedje naar het water te kijken.
Opeens schrok ze zich een hoedje, omdat er een puntige vin boven het water uit kwam. Ze dacht dat het een haai was en zwoer nooit meer hier het water in te gaan. Echter werd die mening snel bijgesteld omdat er meer vinnen boven water kwamen maar ook een gedeelte van het lijf met een sierlijke beweging. Dat doen haaien niet, pfiew gelukkig!!!Kunnen jullie het al raden: het was een groep dolfijnen!!!! In het wild en zwemmen gewoon voor ons strandje langs! Hoe geweldig is dat??? Wij vonden het magisch!
Daarna volgde een prachtige zonsondergang, waarbij we wel de 'son in de see' hebben zien zakken.
We hebben nog even gegeten aan het water en zijn daarna terug gegaan naar ons appartementje.
We moeten wel even vermelden dat we in dit appartementje de grootste tv tot nu toe hebben staan. We hebben in een mega villa gezeten waar een oude tv stond met een enorme toeter erachter en hier staat een mega flatscreen. Mooi, daar kijken we dus ook gelijk even een filmpje op.
Morgen gaan we vissen! Hier visse visse vissie!!!!

• 07 Mei 2015 - 07:49

Riekie:

Wat een avonturen allemaal nou Jem laat zien wat je kan met vissen!