Dag 14 - de Everglades - Reisverslag uit Homestead, Verenigde Staten van Jemmy en Daphne Verkerk - WaarBenJij.nu Dag 14 - de Everglades - Reisverslag uit Homestead, Verenigde Staten van Jemmy en Daphne Verkerk - WaarBenJij.nu

Dag 14 - de Everglades

Door: Jemmy en Daphne

Blijf op de hoogte en volg Jemmy en Daphne

03 Mei 2015 | Verenigde Staten, Homestead

Vandaag zijn we hier alweer twee weken. Niet te geloven hoe snel de tijd gaat, maar ja dat is altijd zo als je het leuk hebt.
Vanmorgen konden we zowaar uitgebreid in ons hotel ontbijten, dat waren we tot nu toe nog niet tegengekomen.
Een Best Western hotel in deze klasse is absoluut aan te raden, schone kamers, zwembad en prima keuze bij ontbijt.
Maar goed, het programma voor vandaag: de Everglades.
Vanaf ons stadje, Homestead, loopt er een weg de Everglades in. Als je het park wil betreden, kost dat je 10 dollar per auto maar daarmee kun je vervolgens wel een hele week het park in, dus dat valt mee.
Eenmaal op het park, hebben we eerst inlichtingen ingewonnen over waar we heen konden, we hadden al gehoord over verschillende paden die je kon lopen.
Langs deze weg konden we over allerlei verschillende boardwalks om een goed beeld te krijgen van de Everglades, die ook wel the River of Grass worden genoemd.
Deze boardwalks voerden ons door graslanden, maar ook mangrovebossen en hammockbossen.
Ook hier kwamen we weer verschillende vrienden met grote bekken met tanden tegen, ook wel alligators genoemd. Daphne blijft ze eng vinden maar ook nu ging alles natuurlijk weer prima.
De verdere indrukken kunnen jullie zien op de foto's.
Na weer terug te zijn gereden hebben we in de namiddag nog even heerlijk bij het zwembad gelegen.
Toen het zonnetje op zijn einde was, gingen we naar onze kamer om onze verse salades te eten. Helaas bleken die in de koelkast te hoog te hebben gestaan en waren ze stijf bevroren en niet meer te ontdooien.
Toen hebben we maar gedaan wat we in onze hele reis nog niet hadden gedaan en waar Amerika zo bekend om staat: Fastfood!
Voor een keertje lekker maar morgen weer iets voedzaams.
Morgen laten we Homestead en de Everglades ook weer achter ons en gaan we 124 miles verder naar Key West, het alleruiterste puntje van de VS.