Dag 13 - reisdag naar The Everglades - Reisverslag uit Homestead, Verenigde Staten van Jemmy en Daphne Verkerk - WaarBenJij.nu Dag 13 - reisdag naar The Everglades - Reisverslag uit Homestead, Verenigde Staten van Jemmy en Daphne Verkerk - WaarBenJij.nu

Dag 13 - reisdag naar The Everglades

Door: Jemmy en Daphne

Blijf op de hoogte en volg Jemmy en Daphne

02 Mei 2015 | Verenigde Staten, Homestead

Vanmorgen zijn we bijtijds opgestaan want we hadden naast een lange reis ook veel dingen op het programma staan.
Na de kust achter ons te hebben gelaten, zijn we naar het Corkscrew Swamp Sanctuary gereden. In Nederland hadden we er toch niet over gepeinsd of we een reservaat het Kurkentrekker Moeras Heiligdom zouden noemen maar goed, dat doen ze hier wel.
Dit reservaat is een boardwalk wat door een 500 jaar oud cypressenbos gaat waar je onderhand ook wildlife kan spotten. Aangezien het een hete dag is, is de verkoelende schaduw van de bomen zeer welkom.
De eerste ontmoeting die we hadden was met een wasbeer, die liep rustig op de grond onder de boardwalk en ons brutaal aankeek wat we kwamen doen.
De volgende waren een aantal alligators die op veilige afstand zich door het moeras bewogen.
Al met al een leuke ervaring en heerlijk verkoelend, al vonden de muggen Jem ondanks de DEET toch wel een beetje lekker.
Vanaf hier zijn we in de auto gestapt om onze lange rit van de ene naar de andere kant van de staat te maken, want we zijn namelijk op weg naar The Everglades.
Onze eerste stop onderweg was bij het indianenreservaat van de Miccosukee. Hier zijn we op een airboot gestapt die ons door de Everglades naar een indianendorp bracht. Het indianendorp stelde niet veel voor maar met de airboot wel. We posten straks een filmpje, schrik niet van het lawaai. Overigens zullen we ook straks die van de manatees en de mangrovebossen posten, want het internet is een stuk beter hier.
Toen we eenmaal van de airboot kwamen was onze volgende stop Shark Valley. Nu denken jullie allemaal gelijk aan hele grote haaien maar die hebben ze daar niet.
Hier konden we lopende, per fiets of per tram een pad van bijna 25 km door de Everglades. Jem wilde het nog per fiets proberen maar Daphne weigerde. Te heet en te lui, het is wel vakantie hoor!!!!
Voordat we dus naar de tram gingen, liepen we eerst nog een rondje. En wat lag daar aan de zijkant van de weg? Een alligator, gewoon een paar meter van je af. Hij deed gelukkig niks, Jem was enthousiast en Daphne scheet bagger.
Goed, we gingen dus met de tram. Daar was onze gids Forrest, nee, zijn achternaam was niet Gump! Hij wist heel veel te vertellen over de Everglades. Onder andere dat het nu droogte seizoen was en dat het vanaf juni pas vochtiger wordt omdat er dan meer regen valt.
Gelukkig was er in de afgelopen weken wel 2 dagen regen gevallen daarom waren een hoop alligators te zien.
De Everglades tellen wel 50.00 tot 60.000 alligatoren. Deze kunnen hier, met het dieet wat ze hier eten, net iets langer dan Jem worden. Als ze meer rood vlees zouden eten, zouden ze groter worden, echter is dat niet voorradig in dit gebied en ze eten geen mensen, aangezien alligatoren ons pas als prooi gaan zien als ze groter dan 3 meter zijn.
Dat is een geruststelling toch? Vooral wanneer we jullie vertellen dat we op onze 2 uur durende rit meer dan 50 alligatoren zijn tegengekomen, waarvan er een aantal maar 2 meter van ons af lagen.
Naast de alligatoren hebben we ook vele soorten vogels gezien maar ook slangen.
Toen we hier om 18.00 uur klaar waren moesten we nog door naar ons volgende adres in Homestead, net onder Miami, een perfecte plaats om naar de Everglades te gaan maar ook om maandag naar Key West te gaan rijden.
Het was een drukke dag, maar we hebben weer veel geweldige dingen beleefd.

• 03 Mei 2015 - 05:13

Jemmy En Daphne Verkerk :

helaas lukt het weer niet om de video's te uploaden, dit komt omdat het WIFI netwerk afschermt dat je video's kunt delen. Dus... die zien jullie thuis pas

• 03 Mei 2015 - 09:06

Riekie:

Top dat jullie de alligators gezien hebben toen wij er waren hebben we alleen kleintjes tot 1.50meter gezien.