Dag 12 - Fort Myers Beach - Reisverslag uit Fort Myers Beach, Verenigde Staten van Jemmy en Daphne Verkerk - WaarBenJij.nu Dag 12 - Fort Myers Beach - Reisverslag uit Fort Myers Beach, Verenigde Staten van Jemmy en Daphne Verkerk - WaarBenJij.nu

Dag 12 - Fort Myers Beach

Door: Jemmy en Daphne

Blijf op de hoogte en volg Jemmy en Daphne

01 Mei 2015 | Verenigde Staten, Fort Myers Beach

Vandaag hebben we een rustige ochtend. Ondanks dat het mooi weer is, slapen we een beetje uit omdat we gepland hebben om op Sanibel Island voor het schelpenzoeken naar een Wildlife Refuge Park te gaan.
Bij het begin van het eiland is een bezoekerscentrum waar we een kaartje van het eiland weten te bemachtigen en een shell guide, kortom welke schelpen er te vinden zijn en wat de beste manier is.
Echter gaan we eerst naar het JN ‘Ding’ Darling Wild Life Refuge Park.
Eenmaal daar aangekomen komen we erachter dat een gedeelte van het park vandaag gesloten is, namelijk de weg waarmee je door het hele park komt. Er is alleen maar een trail (pad) open van 2 miles lang. Bij het bezoekerscentrum aangekomen horen we dat een groepje voor ons een 8 ft (ongeveer 2,4 mtr) lange alligator heeft gespot. Jem werd gelijk enthousiast maar Daphne had daar andere ideeën over.
Het pad is een schelpenpad voorafgegaan door een boardwalk, waar je af en toe opzij kunt kijken het mangrovebos en moeras in. Bij de uitkijkpost zagen we een kleine alligator maar die van 2,5 meter zijn we gelukkig niet tegen gekomen.
Omdat het een beetje eentonig en warm pad was waar weinig te zien was zijn we na 1 mile weer omgekeerd naar de auto en zijn we naar het strand gereden.
De dame van het bezoekerscentrum had ons aangeraden om tussen Bowmans Beach en Blind Pass te gaan ‘shellen’, omdat daar geen huizen aan het strand staan en dus minder mensen lopen.
Aangekomen op het strand zijn we gaan lopen in zwemkleding, echter nog wel met een shirtje aan omdat de Florida zon erg hard kan branden, insmeren met factor 30 is aan te bevelen, of je nou een donkere of lichte huid hebt.
Het werd langzaamaan laag tij dus zagen we de zee steeds meer terugtrekken. Daarmee kwam een hele rand met schelpen in het zicht. Eerst had Jem een paar snelle grepen in het water, maar daarna zagen we al snel een paar mooie exemplaren liggen.
Na een aantal uur te hebben gelopen, keerden we weer om en kwamen we pas echt een grote schelp tegen. Helaas was deze schelp nog ‘levend’ en dus bewoond, daarom mag je hem niet meenemen. Dit is verboden hier. Daarom hebben we hem ook keurig weer op zijn plekje teruggelegd, maar niet na natuurlijk een paar foto’s te hebben gemaakt.
We hebben een redelijke opbrengst van vandaag, met onder andere een paar hele grote.
Daarna zijn we rustig terug naar huis gereden, waar we lekker gedoucht hebben en de schelpen te weken hebben gelegd in het bad.
We wilden daarna aan de overkant bij een restaurant gaan eten. We keken op de kaart en zagen dat een steak en spareribs al tussen de 30-37 dollar kosten. Reken voor een dollar ook een euro! Daarnaast was een flesje wijn tussen de 28 en de 56 dollar. Daar kwam nog eens bij dat je buiten op je tafel moest gaan zitten wachten, dan werd je naam door een omroepsysteem geroepen als je tafel voor je gereed was. Kortom, daar hadden we geen zin in en het was veel te veel geld.
Bij ons op het resort zit ook een restaurant. Hier hebben we uiteindelijk hetzelfde eten gegeten maar dan voor 58 dollar. Het verschil alleen is dat je het hier met plastic bestek en uit een doggybag (piepschuimbakken) zit te eten. Het resort doet dit omdat het geen glaswerk gebruikt op het terras en strand. Maar het was wel lekker. Onderhand keken we met een glas wijn in de hand naar een prachtige zonsondergang, dus daar kan een mens best tevreden van worden!
We hebben inmiddels de eerste Nederlanders met kinderen hier gehoord en gezien, die hebben blijkbaar al vakantie???

Wij gaan morgen weer een stukje omlaag zakken in de staat, we gaan namelijk richting de Everglades. Kortom, geen zand maar muggen, maar daar hebben we DEET voor!

• 02 Mei 2015 - 08:50

Riekie:

Jammer dat de schelp bezet was hij ziet er erg mooi uit