Dag 6 - Universal Studios - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jemmy en Daphne Verkerk - WaarBenJij.nu Dag 6 - Universal Studios - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jemmy en Daphne Verkerk - WaarBenJij.nu

Dag 6 - Universal Studios

Door: Jemmy en Daphne

Blijf op de hoogte en volg Jemmy en Daphne

25 April 2015 | Verenigde Staten, Orlando

Weekend! Dat merkten we gelijk vanmorgen toen we de Interstate opdraaien om naar Universal Studios te rijden.
Vandaag gaan we naar de Universal Studios en morgen naar Universal Studios Islands of Adventure.
Toen we aankwamen rijden liepen er al veel mensen van de parkeergarage naar de ingang. Wat bleek? Het park ging vandaag al om 08.00 uur open. Hadden we moeten weten, dan waren wij er ook geweest. Nu waren we er om half 9 en dat werkte ook prima.
Jem ging direct in de Hollywood Rip Ride Rockit, een nog ergere horrorachtbaan volgens Daphne, aangezien die verticaal meters de lucht in gaat om vervolgens verticaal dat hele stuk weer naar beneden te vallen en daarna over de kop te gaan en ook nog rond te draaien tegelijk.
Jem was in de zevende hemel want hij ging gelijk nog een keer. Geen probleem, Daphne wachtte rustig en veilig op de grond.
Daarna volgde Revenge of the Mummy, een achtbaan gebaseerd op de gelijknamige films, ook hier voorzien van allerlei special effects om je volledig in de film te wanen. Hierin ging Daphne wel mee en ze vond hem zo leuk dat we 3x achter elkaar zijn gegaan. Dit kon prima want het was nog steeds erg rustig.
Daarna gingen we op weg naar Diagon Alley of te wel de Wegisweg, uit Harry Potter. De volledige Wegisweg is in Universal nagebouwd inclusief de Gringolds bank, waar Harry ook een kluis heeft. Hier hebben ze een achtbaan met 3D effects van gemaakt. Het was wel 45 minuten wachten maar het was het waard, je komt door de ingang naar binnen, daar zitten alle goblins, daarna ga je met de lift naar beneden en stap je in je karretje. Geweldig!
Alles zoals in de film is hier ook. Olivander, voor de toverstokken, de Lekke Ketel voor een hapje en een drankje, de winkel van de gebroeders Wemel met snoep en vuurwerk, een gewadenwinkel, een zwerkbal winkel, een winkel voor je ketels, veren, uilen, ga zo maar door.
Hier in Diagon Alley was Daphne helemaal in de zevende hemel. Ze wilde zelfs een gewaad van Griffoendor maar het mocht niet van Jem. Het kostte maar 110 dollar, hahahaha! Ook een toverstok van 40 dollar werd het helaas niet.
We snappen het echt niet, als ze al die merchandise toch eens een kwart van de prijs zouden maken, dan zouden er toch veel meer van verkocht worden. Echter zie je door het hele park mensen in deze gewaden rondlopen met de toverstok in de hand. In Amerika kan alles zullen we maar zeggen.
Gelukkig hebben we de foto's nog zeggen we dan!
De rest van de dag hebben we doorgebracht met allerlei attracties zoals Men in Black (schieten op Aliens, Jem is er goed in!), The Simpsons Ride (Simulator door Simpsonsland), E.T. Adventure (met E.T. vliegend op de fiets over het land), Dispicable Me The Ride (Simulator met de Minions en Gru), Disaster (hierbij deden we zelf mee in een rampenfilm), Twister (hier werd de set van de gelijknamige film laten zien waar we konden voelen wat een tornado was) en Shrek 4D (een 4D film van Shrek).
Tussen de bedrijven door hebben we de auto's gebruikt in Furious 7 en Back to the future bekeken en vond de haai uit Jaws Jem een smakelijk hapje. Daar is Daphne het natuurlijk volledig mee eens.
Na een hele hete drukkende dag, de heftigste tot nu toe, (maar we klagen niet hoor), kwamen we rond 17.00 uur thuis.
En wat doe je als je een dag in de hitte hebt gelopen? Dan ga je in je zwembad liggen met een wijntje erbij.
Cheers!!!

• 26 April 2015 - 14:26

Clarissa:

Wij hebben in 2007 ook al deze parken bezocht, maar zo te horen hebben ze toch weer veel nieuwe dingen. M.n. Harry Potter lijkt me echt leuk. Nog veel plezier daar! gr. Clarissa

• 26 April 2015 - 17:18

André :

Ziet er echt super uit. Kuzz