Dag 5 - Seaworld - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jemmy en Daphne Verkerk - WaarBenJij.nu Dag 5 - Seaworld - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jemmy en Daphne Verkerk - WaarBenJij.nu

Dag 5 - Seaworld

Door: Jemmy en Daphne

Blijf op de hoogte en volg Jemmy en Daphne

24 April 2015 | Verenigde Staten, Orlando

Vandaag geen magie, sprookjes etc maar vissen en zoogdieren!
Vanmorgen vertrokken wij net als altijd heel vroeg naar Seaworld.
We kwamen keurig om 08.10 uur aanrijden bij de parkeerplaats, waar we gewend waren van de afgelopen dagen de gewoonlijke 17 dollar voor je auto neer te leggen en naar binnen te gaan.
Nou, bij Seaworld lopen ze niet zo hard hoor, niks meteen naar binnen rijden, de poortjes waren nog dicht en om 08.45 uur kwam men op z'n dooie gemak aanlopen om ons naar binnen te laten.
Toen we eenmaal binnen waren, waren we ook snel daadwerkelijk in het park.
Als allereerste ging Jem in de Manta, een achtbaan die twist en loopt hoog boven het park. Aangezien Daphne dat een horrorachtbaan noemt, bleef zij met beide benen op de grond.
Daarna zijn we met z'n tweeen in de Journey to Atlantis geweest, in het kort gezegd is dat nat worden in een bootje. Het was vandaag weer super prachtig mooi en heet weer dus was nat worden nu prima.
Seaworld heeft een aantal shows, eentje met dolfijnen, eentje met zeeleeuwen en eentje met Orka's.
Deze shows hebben we achter elkaar bekeken. Na de laatste show met de orka's bedachten we dat we hem nog een keer wilden zien om nog betere foto's te maken. Dit is dan ook prima gelukt, we uploaden zo weer foto's en film.
Na de tweede keer orka's hebben we de rest van het park nog bekeken, waar Jem in nog een horror achtbaan ging, wel twee keer achter elkaar.
Daphne vond het allemaal prima, als ze maar op de grond mocht blijven.
Eigenlijk is Seaworld een mega groot Dolfinarium met nog meer dieren en ook nog attracties.
We dachten aan het begin van de dag dat dit weer een korte dag zou worden maar uiteindelijk gingen we pas rond 17.30 uur uit het park weg.
Op de terugweg belanden we in de file. We hebben een oplossing voor het fileprobleem in Nederland gevonden.
Als je in de file staat om in te mogen voegen op de snelweg en je rijdt in een SUV dan rijdt je gewoon met je SUV door het gras naar de vluchtstrook en dan zet je hem er daar gewoon tussen. Niks invoegstrook of op je beurt wachten, nee gewoon doen.
Ook met je telefoon in je hand rijden is hier ook geen probleem. Tenzij de politie je ziet maar die hebben we hier nog zelden gezien.
Ze rijden in een Dodge maar je ziet ze dus nooit.
Nu zijn we weer thuis en liggen we met de voetjes omhoog op de bank aangezien die toch best wel heel erg moe zijn na een hele dag weer veel gelopen te hebben.
Morgen en overmorgen de laatste parken, allebei van Universal.
Straks gaan we daar nog even een strijdplan voor maken en verder houden we het rustig.

• 25 April 2015 - 18:04

Riekie:

Hoi
    Gelukkig weer mooi weer.het blijft een mooi gezicht die grote beesten zo elegant.
    Kuss

• 26 April 2015 - 11:24

Melissa, André, Sam En Tom:

Super mooi! Brengt toch wel wat herinneringen terug.
    Heel veel plezier en veel mooi weer gewenst!
    Dikke knuffel van de boys