De reis en dag 1 - Reisverslag uit Cape Canaveral, Verenigde Staten van Jemmy en Daphne Verkerk - WaarBenJij.nu De reis en dag 1 - Reisverslag uit Cape Canaveral, Verenigde Staten van Jemmy en Daphne Verkerk - WaarBenJij.nu

De reis en dag 1

Door: Jemmy en Daphne

Blijf op de hoogte en volg Jemmy en Daphne

20 April 2015 | Verenigde Staten, Cape Canaveral

Waar waren we gebleven??? We waren in Londen, althans, we waren op Londen Gatwick. Uiteindelijk zijn we rond 14.45 uur (bij jullie een uur later) de lucht in gegaan met een 777. Voor de kenner een best lang vliegtuig. 9 uur vliegen en we zaten niet eens naast elkaar.
Jem zat bij de nooduitgang en Daphne daarachter. Echter was het vliegtuig niet vol, dus kon Daphne een rijtje stoelen voor zichzelf alleen nemen.
We kregen lekker te eten en hebben ons tegoed gedaan aan een aantal films op ons persoonlijk entertainment scherm. Vliegen met British Airways is een aanrader, keurig netjes en goede service.
Uiteindelijk zijn we om 18.50 uur in Orlando geland. Jullie lagen toen allemaal al op 1 oor.

Nou nou als je naar de VS vliegt, wordt je intensief gecontroleerd! We hadden nog van alles mee kunnen nemen, het werd allemaal alleen een keertje door de scanner gehaald en dat was het.
Op Orlando vroegen ze hoe lang we gingen blijven, hadden we wat aan te geven (ja een fles alcohol) en wat voor werk we deden. Nadat de vingerafdrukken van alle vingers waren genomen en een leuk portretje was geschoten stonden we al bij de bagageband en voor je het weet sta je bij de balie om je auto op te halen.

De auto......jaja de auto....... Laten we zeggen, we hebben een iets grotere genomen (alles natuurlijk voor een voor ons schappelijke prijs).
In onze nieuwe auto naar onze villa gereden. Daar waren we rond 21.00 uur. Ook dit is iets groter dan verwacht maar wij klagen hier heus niet hoor! We hebben toch WIFI dus kunnen wij iedere dag even van ons laten horen.
We hopen dat de papa's en de mama's onze smsjes hebben gehad, want de telefoons doen het niet zo goed.
Na een dag van 23 uur zijn we naar bed gegaan, in een bed wat kleiner!!!! is dan ons bed thuis, maar ach lekker knus!

Vanmorgen waren we allebei om 06.30 klaar wakker, onze biologische klok stond nog op Nederland denken we.
Na een ontbijtje zijn we op weggegaan naar ons eerste 'park' van deze week, Kennedy Space Centre.
Daar kwamen we rond 09.30 uur aan. Het KSC bestaat uit verschillende onderdelen waaronder een Rakkettentuin, verschillende gebouwen met veel uitleg over de ruimtevaart, IMAX 3D films en de spaceshuttle Atlantis. Na dit allemaal bekeken te hebben was het om 12.20 uur tijd voor de Cape Canaveral Up&Close Tour.
Hierbij gingen we met een bus naar Cape Canaveral, het gebied waar alle shuttles, rakketten en satellieten werden gelanceerd. Je zou denken dat er een paar plaatsen zijn waar deze dingen allemaal de lucht in gingen maar er zijn er meer dan 40!!!! Er werd na heel veel lanceringen gewoon een nieuw launchpad gemaakt.
Waarom Florida zou je denken? Waarom schieten ze daar al die dingen de lucht in? Ten eerste is Cape Canaveral een niet bewoond gebied, het is alleen maar een US Air Force Base. Daarnaast ligt Florida aan heel veel water, dus als er wat mis ging kwam de raket in het water neer aangezien ze werden afgeschoten richting het oosten. Dit had nog een reden, namelijk de rotatie van de aarde die kant op, daarom schoten ze in die richting.
De weersomstandigheden waren niet de hele dag goed, maar ja als je ergens geen invloed op hebt is het dat wel. Toen we in de ochtend weg gingen uit Orlando was het zonnig en warm, smiddags op de Cape was het al bewolkt maar boven zee werd de lucht goed zwart.
Onze gids Shawn vertelde dat er eigenlijk met deze temperaturen (32 graden) iedere dag wel onweer is in Florida. Daar worden ze niet heet of koud van maar zodra ze van Fase 2 naar Fase 3 gaan, zie je ze rennen.
Wij hadden hier gelukkig te maken met Fase 2. Wel bliksem en niet te lang op open terrein blijven, dus deden we het braaf.
Uiteindelijk begon het rond 15.30 te regenen en dat heeft het best wel even een hele tijd gedaan. Ook op onze terugweg naar Orlando zijn we forse buien tegen gekomen.
Het verschil met Nederland is dat je hier in je korte broek en shirtje loopt en wel nat wordt maar niet tot op het bot toe verkleumd, het blijft warm ook tijdens de buien.
Op de terugweg hebben we boodschappen gedaan bij de Wallmart.
Je denkt dat Frankrijk grote supermarkten heeft??? De Wallmart slaat alles!!! Wat is dat ding groot.
Over groot gesproken? We hadden onze families beter mee kunnen nemen. Er is bijna geen boodschappen te doen voor twee personen, alles is hier groot, groter en grootst.
Wat een land, je woont een eind van een winkel vandaan dus wat doe je?? Inslaan en dan meteen groot.
Ook de prijzen zijn groter dan wat je in Nederland gewend bent. Dus na voor een vermogen boodschappen te hebben gedaan, zijn we weer in onze villa, hebben we gegeten en zitten we nu rustig voor de tv met een drankje.
Morgen gaat onze wekker weer vroeg, want dan begint ons Disney avontuur, maar daarover natuurlijk meer in het blog van morgen.

• 21 April 2015 - 07:47

Riekie:

Ziet er allemaal goed uit zeg.