Dag 9 - Sarasota - Reisverslag uit Sarasota, Verenigde Staten van Jemmy en Daphne Verkerk - WaarBenJij.nu Dag 9 - Sarasota - Reisverslag uit Sarasota, Verenigde Staten van Jemmy en Daphne Verkerk - WaarBenJij.nu

Dag 9 - Sarasota

Door: Jemmy en Daphne

Blijf op de hoogte en volg Jemmy en Daphne

28 April 2015 | Verenigde Staten, Sarasota

Vanmorgen ging al vroeg de wekker omdat we vandaag een kayaktour geboekt hadden. Omdat de voorspellingen slecht waren, hadden we gisteravond al even gemaild of het wel doorging.
En daar was het mailtje: het ging niet door, omdat het te gevaarlijk was om het water op te gaan. Er werden severe thunderstorms verwacht.
De dame van de receptie van het hotel zei dat ze dacht dat het nog even ging duren voordat de regen zou beginnen dus reden we naar het strand om nog een stuk te lopen.
Dit ging helaas niet lukken, want voordat we er waren, begon het al te regenen.
Op de terugweg gingen we nog even een paar boodschappen doen, o.a. twee flessen wijn.
En wat vraagt het meisje bij de kassa: Can I See your ID? Dus wij vragen: zien we er dan zo jong uit? Ja zegt ze, jullie hebben een jong gezicht.
Nou twee mensen van 35 en 32 jaar die eruit zien als onder de 21 jaar??? Wij scharen haar onder de categorie 'geen inzicht in mensen'.
Toen we naar buiten kwamen was het opgehouden met zachtjes regenen en dat heeft het zeker 4 uur achter elkaar gedaan.
Die hebben we doorgebracht in de hotelkamer omdat er letterlijk niet veel anders te doen is in deze regio behalve alles wat met water en strand te maken heeft.
Ach, een spelletje, een filmpje en een boek, je komt er best ver mee.
Na 12 uur zouden de pas echt erge onweersbuien komen, echter bleven die uit. Toen we op een gegeven moment weer naar buiten keken, was het alsof er niks gebeurd was, de lucht was weer blauw en het zonnetje scheen weer.
Dus hebben we een fles wijn, een goed boek en een paar handdoeken gepakt en zijn we nog even naar het strand gegaan.
Teruggekomen in het hotel hebben we het zand van ons af gespoeld en gingen we eten bij het restaurant waar we gisteren ook zo lekker steak hadden gegeten. Daar wilden we weer hetzelfde bestellen maar kregen we te horen dat dat niet mogelijk was omdat iemand daar gisteren een foutje mee had gemaakt.
Om een lang verhaal kort te maken, we kregen wat we wilden eten en van de wijn zouden ze wat afhalen.
Uiteindelijk kregen we een rekening gepresenteerd waar meer dan 30 dollar voor de fles wijn werd gerekend waar al 3 dollar korting vanaf was. Hier heeft Jem toch wel even wat van gezegd waarna veel gezeur er toch een schappelijke prijs werd gegeven.
Hier komen we met recht nooit meer terug, afgezien van het feit dat we morgen hier weggaan.
We hebben gemaild of we onze kayaktour morgen kunnen doen als het weer goed is en dat was prima. Maar we weten dus morgenochtend pas of het doorgaat.
Daarna stappen we in de auto om naar onze volgende bestemming, Fort Myers Beach te rijden.
Daar hopen we op wat beter weer, we horen hier op het nieuws en van de locals dat dit de natste aprilmaand in a century is!!!
Maar ach, je doet er niks aan.

• 29 April 2015 - 07:15

Riekie:

Hoi kids jammer dat het niet doorging hopelijk vandaag dan want het lijkt me wel erg leuk.