Dag 8 - reisdag naar Sarasota - Reisverslag uit Sarasota, Verenigde Staten van Jemmy en Daphne Verkerk - WaarBenJij.nu Dag 8 - reisdag naar Sarasota - Reisverslag uit Sarasota, Verenigde Staten van Jemmy en Daphne Verkerk - WaarBenJij.nu

Dag 8 - reisdag naar Sarasota

Door: Jemmy en Daphne

Blijf op de hoogte en volg Jemmy en Daphne

27 April 2015 | Verenigde Staten, Sarasota

Happy Kingsday!!!
Op het moment dat we dit blog schrijven, is jullie Koningsdag alweer voorbij en liggen jullie alweer op 1 oor, maar we hopen dat jullie allemaal een leuke Koningsdag hebben gehad.
Wij hebben in ieder geval een leuke dag gehad, al was er niets Oranje aan.
Vanmorgen hebben wij rond 09.30 uur onze luxe villa in suburbia achter gelaten om naar Sarasota te rijden. Deze plaats ligt aan de golf van Mexico, we gaan dus naar de westkust van Florida.
We hadden besloten niet in een keer naar Sarasota te rijden, dat was namelijk maar anderhalf uur.
Daarom gingen we van Orlando naar Tampa, Clearwater en uiteindelijk naar Dunedin. Een Amerikaanse plaats met een schots tintje.
Daar waren we op Honeymoon.....................Island State Park.
Nee niet echt op honeymooon, dat hebben we bijna 4 jaar geleden al 2x gedaan.
Dit was dus een natuurpark op een eiland voor de kust.
In dit natuurpark komen vishavikken, schildpadden, arenden en ratelslangen voor. Jaja, we horen jullie al denken: Ratelslangen zijn giftig!!! Ja dat snappen we maar de gids in het visitorcentre had in al die jaren dat hij twee keer per week een tour door het park deed pas 2x een ratelslang gezien.
We zullen jullie uit de spanning halen, we zijn er geen een tegen gekomen. Wel vishavikken, een schildpad en heel veel krabbetjes.
Daarna zijn we nog langs het strand schelpen gaan zoeken en daar kwamen we een paar mooie tegen.
Als kind was je al blij als je op het strand van Frankrijk een heel klein slakkenhuisje tegenkwam, hier kom je ze gewoon in het groot tegen.
Ook de kleine kokkelschelpen van Nederland vind je hier in het groot.
Na hier een paar uurtjes in het zonnetje en warmte te hebben doorgebracht gingen we via St Petersburg door naar Sarasota.
Als je hier langs de snelweg kijkt zie je om de zoveel meter wel een billboard staan met een advertentie of je gewond bent of een ongeluk
hebt gehad en een advocaat nodig hebt.
Eenmaal aangekomen blijken we een ruimte hotelkamer te hebben, natuurlijk niet zo luxe als we hadden in onze villa maar dat valt ook niet te verwachten.
Voordat we gingen eten, zijn we nog naar het nummer 1 strand van Amerika geweest, Siësta Beach. Dit is een breed strand, breder dan we in Nederland gewend zijn met ontzettend zacht, fijn en bijna wit zand. Echter snappen we niet helemaal waarom dit het nummer 1 strand is maar ach.
Na wat boodschappen te hebben gedaan bij de Walmart, gingen we eten.
Na een heerlijke Rib-eye Steak, zitten we nu weer op onze kamer met een kop thee in de hand.
We duimen voor mooi weer morgen, aangezien ze slecht weer voorspellen, we hebben namelijk een kayaktour door de mangrovebossen geboekt. We hebben er geen invloed op, dus we zullen zien.

• 28 April 2015 - 07:27

Riekie:

Wij duimen voor mooi weer en denken dat de kajak Tour geweldig zal zijn.

• 28 April 2015 - 07:53

Familie Backer:

We duimen voor mooi weer! Veel plezier