Dag 3 - Disney 2 - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jemmy en Daphne Verkerk - WaarBenJij.nu Dag 3 - Disney 2 - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jemmy en Daphne Verkerk - WaarBenJij.nu

Dag 3 - Disney 2

Door: Jemmy en Daphne

Blijf op de hoogte en volg Jemmy en Daphne

22 April 2015 | Verenigde Staten, Orlando

Have a magical day!!! Yes we did!!!
Vandaag stond Disney's Magic Kingdom op het programma. Het grootste Disney park en het drukste!
Als je komt aanrijden bij de parkeerplaats, wordt je na weer 17 dollar te hebben neergelegd voor het parkeren van je auto, weer geleid naar je parkeerplek. In het vorige verslag hadden we het over 20 voetbalvelden..... dit was nog meer!
Dan denk je dat je als je naar de ingang loopt dat je er bent, maar dan moet je nog met de monorail die je langs de resorts om Magic Kingdom heen gaat voordat je bij de ingang bent.
Tijdens het wachten voor de ingang, wat overigens een schattig oud stationnetje is waar de stoomtrein die door het hele park rijdt aankomt, wordt je geentertaind met een show. Om het park te openen komt de trein aanrijden met alle Disneyfiguren erin. Na het aftellen gaat iedereen door de tunnels en sta je in Mainstreet.
Daar wordt je aller vriendelijkst begroet en iedereen wenst je: Have a Magical Day!!! Wij denken dat iedereen die in dit park werkt eerst een cursus heeft gedaan in lief zijn en geindoctrineerd is met het liedje: It's a small world after all! Maar goed lief zijn is prima want je bent op de meest magische plek op aarde.
Natuurlijk hadden we een strijdplan gemaakt naar welke attractie we als eerste wilden. Disney heeft een nieuwe attractie, de 'Seven Dwarfs Mine Train'. Daar wilden we natuurlijk ook als eerste heen, echter hadden velen dat bedacht. De wachttijd is dan 45 min maar we dachten dat dat gedurende de dag nog wel meer zou worden daarom gingen we erin. Daar was Jem iets blijer mee dan Daphne....... Maar goed toen verder naar de rest.
Dan hebben we het over Peter Pan's Flight (je vliegt in een karretje over Londen), Winnie de Pooh (in een honingpot door Poo land) en welke niet mag ontbreken is It's a Small world after all (in een bootje door een poppenlandschap met de titelsong, die je vervolgens de hele dag niet meer uit je hoofd krijgt). Naast deze heerlijke softe kinderdingen hebben we dan natuurlijk ook de Splash Mountain (nat worden in een bootje), de Big Tunder Mountain Railroad (de enige achtbaan die Daphne leuk vindt, hij is voor kinderen en we zijn er 3x in geweest).
Om je heen kijkende in het park zie je kleine frozen prinsessen, kleine Belle's, maar ook heeeeeele grote prinsessen, die de prinsessenjurk maar beter kunnen laten liggen en ook die Minnie Mouse oren kunnen de kast in.
Overal hoor je: Let the magic begin, have a magical day, the most magical place on earth!
Om 15.00 uur is er de middagparade waarbij op prachtige praalwagens alle bekende disneyvrienden langskomen. Wat hebben we medelijden met de castmembers die in die pakken zitten!
Na de hele dag allerlei sprookjes, attracties, films, shows te hebben gezien is het dan om 21.00 uur 's avonds tijd voor de Electrical Parade. Het licht in de straten van Magic Kingdom gaat uit en er komt een soort bloemencorso maar dan met lichtjes langs, weer met alle bekende disneyvrienden. Dit kun je echt wel magisch noemen.
Als het straks lukt, zetten we een filmpje erbij zodat jullie kunnen meegenieten.
Na de parade draait iedereen zich naar Cinderella's kasteel waar op het kasteel een volledige show wordt geprojecteerd. Nog meer magie!
Om de dag volledig magisch af te sluiten wordt er daarna een vuurwerk gestart wat zijn weerga niet kent, wat een show en wat een magie!!!

Het was geweldig! We gingen smorgens om 07.30 weg van huis en kwamen er rond 23.30 weer in. Van 09.00 tot 23.00 in het park rondgelopen. En dat voel je in je voeten, maar het was het waard.
Magic Kingdom is de meest magische plek op aarde en het was met recht een Magical Day!