Dag 21 - Miami Beach - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Jemmy en Daphne Verkerk - WaarBenJij.nu Dag 21 - Miami Beach - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Jemmy en Daphne Verkerk - WaarBenJij.nu

Dag 21 - Miami Beach

Door: Jemmy en Daphne

Blijf op de hoogte en volg Jemmy en Daphne

10 Mei 2015 | Verenigde Staten, Miami Beach

Fijne Moederdag aan alle mama's in alle soorten en maten die dit lezen!
We weten dat jullie Moederdag alweer is afgelopen als jullie dit lezen maar toch wilden we het even zeggen.
Gisteren kregen we te horen dat ons hotel ook ontbijt verzorgt dus gingen we dat vanmorgen uitproberen. Een doosje wordt ons overhandigd waarin een oude droge bagel (klein) een yoghurtje (vies, chemisch) en een botertje en creamcheese zaten. Niet geweldig dus, maar gelukkig hadden we nog brood en jam op de kamer.
Na een redelijk ontbijt gingen we op weg naar Jungle Island. Toen Jem hier ooit als kind was, zijn ze naar de Parrot Jungle geweest met allerlei dieren o.a. papagaaien, allerlei apen etc.
Ze hebben dit park nu verplaatst naar een eiland tussen Miami Beach (MB is een eiland) en het vaste land, vandaar ook de naam Jungle Island.
Bij binnenkomst zitten er al veel papagaaien op stokken, ze zitten gewoon daar en vliegen niet weg. Je kunt ze voeren en dat hebben we dan ook gedaan.
Verder telt het park 3 witte tijgers, 1 witte leeuw, nog twee tijgers, een lynx, oerang oetangs, allerlei andere apen, kangoeroes, twee schildpadden van meer dan 70 jaar oud en dus heeeeel groot, alligators en nog veel meer.
Sommige dieren zitten in kooien maar andere zoals de papagaaien zitten door het hele park vrij op stokken en vliegen nergens heen.
Er waren een aantal dieren shows, die wat minder indrukwekkend waren dan wat we tot nu toe hebben gezien maar ook wel weer leuk om te zien.
Na hier een aantal uurtjes in de drukkende hitte te hebben doorgebracht is het alweer 15.00 uur en besluiten we terug te gaan.
Het is vandaag zo warm dat je je loom gaat voelen door de hele dikke deken die er over je heen komt als je buiten bent.
De luchtvochtigheid is hoog en het lijkt alsof er smog boven de stad hangt.
We waren dan ook blij dat we weer terug waren op de hotelkamer.
Het strand hebben we niet meer gehaald, simpelweg te heet!
We besloten dat we nog 1x lekker uiteten willen op onze laatste avond in Miami maar ook überhaupt in de USA. Morgen rond deze tijd zitten we in het vliegtuig.
We hebben heerlijk braziliaans gegeten op Espaniola Way, het straatje met restaurantjes waar het hotel aan ligt. Nog een paar laatste cocktails en nu zijn we onze spullen weer bij elkaar aan het pakken want morgen is dan echt de laatste dag.
We gaan morgen na het uitchecken naar de Miami Zoo en rijden daarna door naar het vliegveld.