Dag 18 - Key Largo vissen - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Jemmy en Daphne Verkerk - WaarBenJij.nu Dag 18 - Key Largo vissen - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Jemmy en Daphne Verkerk - WaarBenJij.nu

Dag 18 - Key Largo vissen

Door: Jemmy en Daphne

Blijf op de hoogte en volg Jemmy en Daphne

07 Mei 2015 | Verenigde Staten, Key Largo

Vanmorgen zijn we weer vroeg opgestaan, jaja dit is niet de vakantie waar je in uitslaapt. Vandaag ook weer een avontuur op het programma namelijk een vistrip op zee.
Om half 9 zijn we bij de boot en mogen we een plekje uitzoeken. We maken kennis met Rick uit Miami die vertelt dat je het beste op het achterdek kunt vissen, daarom zoeken we daar twee plekjes uit.
Nadat we de haven hebben verlaten, zet de kapitein van de Sailors Choice koers naar open zee.
Toen de motoren eenmaal uit waren mochten we de hengels erin laten zakken. Om veiligheidsredenen mag je je hengel niet werpen.
Omdat Daphne absoluut griezelt van al die vieze stukjes aas, was Jem zo lief om er iedere keer een nieuw stukje aas aan vast te maken. Dat betekende dat we af en toe van hengels ruilden zodat Jem de andere hengel aas kon aanhangen.
De eerste stop hadden we nog niks gevangen daarom werd er een volgende plek opgezocht. Nadat Daphne een keer van hengel had gewisseld omdat die van haar zonder aas zat, voelde ze een paar tikjes en haalde ze een keer op en JA! Beet!!! Voor de eerste keer in haar leven had ze een vis gevangen (het was ook de eerste keer dat ze ging vissen) En een aardig visje ook wel! Gelukkig hoef je hem op deze boot niet zelf van de haak te halen dat doet de shipsmate voor je, je roept Fish ON! en hij komt hem eraf halen en legt hem voor je in het ijs, want je mag hem meenemen. Het was een Porgy Fish (volgens google hoort het tot de brasemfamilie). Zoals Jem wel eens zegt: Daphne valt bij sommige dingen van geluk uit elkaar!
Een aantal minuten later gebeurde precies hetzelfde ritueel met ook weer een Porgy Fish als resultaat. Daarna ving Jem er gelukkig ook nog een en daarna nog een kleine wat lijkt op een yellow tail snapper.
Na 4 uur op het water kwamen we om 13.00 uur terug in de haven.
Jem vond het zo leuk dat hij eigenlijk smiddags ook nog wel wilde, en Daphne vond het ook niet al te erg dus besloten we smiddags ook weer te gaan.
We zijn op heel veel plekken geweest maar ze wilden niet bijten. OP een gegeven moment had Daphne wel beet, natuurlijk nadat ze van Jem de hengel weer had overgenomen, en het was een grote!!! De hengel stond volledig krom en de vis bood aardig weerstand.
Samen met de kapitein probeerde ze hem in te halen maar toen ineens: pang! de volledige lijn was geknapt. Volgens de kapitein moet het een haai of een grouper (zeebaars) geweest zijn en een grote!!!
Aan het einde ving Jem nog een heel klein visje maar dat werd gelijk door de kapitein als levend aas gebruikt.
Als goedmakertje voor het niets gevangen hebben, hebben we nog wel zeeschildpadden gezien en twee dolfijnen die naast de boot zwommen. Helaas waren die te snel voor de camera maar neem maar van ons aan dat dat ook weer een geweldige ervaring was.
Om 18.00 uur waren we weer in de haven en daar werd onze vangst keurig gefileerd en kregen we hem mee naar huis.
We hebben vanavond dus kraak verse vis gegeten die we zelf hebben gevangen.
Morgen gaan we weer de zee op maar liggen we er ook zelf in om te snorkelen. We hebben inmiddels een onderwatercameraatje maar dat is nog een ouderwetse dus daar zien jullie nog geen foto's van.