Dag 7 - Universal Studios Islands of Adventure - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jemmy en Daphne Verkerk - WaarBenJij.nu Dag 7 - Universal Studios Islands of Adventure - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jemmy en Daphne Verkerk - WaarBenJij.nu

Dag 7 - Universal Studios Islands of Adventure

Door: Jemmy en Daphne

Blijf op de hoogte en volg Jemmy en Daphne

26 April 2015 | Verenigde Staten, Orlando

06.45 uur, de wekker gaat. Vandaag gaan we naar het laatste park op ons lijstje voordat we morgen uit Orlando vertrekken.
Om 08.10 kwamen wij Universal Studios binnen lopen en gingen naar de ingang van Islands of Adventure. Daar werden we binnengelaten om vervolgens te horen dat het park op dat moment alleen voor early admission gasten was en dat het pas om 09.00 uur open ging.
Balen! Waarom gisteren wel om 08.00 uur, toen konden we ook gewoon doorlopen, en nu niet?
Nou goed, wat doe je eraan? Dus rustig wachten en in de verte kijken naar Hogwarts (Zweinstein uit Harry Potter).
Om 09.00 mochten we er dan eindelijk in en ging Jem eerst in de Incredible Hulk, een ultieme horrorachtbaan volgens Daphne, met vreselijk veel loops, kurketrekkers en alles wat bij een goede achtbaan hoort.
Omdat Jem de eerste was, had hij de hele achtbaan voor zichzelf alleen. Een geweldige ervaring!
Toen Jem weer veilig op de grond stond, gingen we op weg naar Hogwarts (Zweinstein). In Zweinstein hebben ze een attractie gemaakt waarin je in een karretje door Zweinstein heen zweeft, eerst nog rustig, daarna met een draak of Voldemort achter je aan. Gelukkig komt Harry je redden en neem je daarna een duikvlucht alsof je op een bezem zit over het meer. Heel gaaf en de 30 minuten wachten waard. Als je hier in de zomer bent, kan het zijn dat je hier 3,5 uur staat te wachten om erin te kunnen.
Daarna zijn we Hogsmead (Zweinsveld) ingelopen. Ook hier waan je je weer in de film, net als gisteren in Diagon Alley. Je kunt hier je gewaad, toverstok, boterbiertje etc allemaal krijgen......als je maar betaalt.
Er zijn hier twee achtbanen, Dragon Challenge genoemd, waar Jem heel graag in wilde. Daphne schaart deze onder de ultieme horrorachtbanen. Dus toen Jem zijn hart ophaalde aan zijn achtbanen, liep Daphne een rondje door Zweinsveld.
Toen we hier alles hadden gezien, gingen we verder naar Jurassic Park.
Hier gingen we op River Adventure, wat ons per boot door de jungle met leuke aardige dinosaurussen voerde, om vervolgens bij een T-rex uit te komen waar je heel wat metertjes stijl naar beneden plonst om vervolgens redelijk nat weer uit te stappen.
Daarna volgde de volgende waterrit, die ons nog meer doorweekte, om af te sluiten met het rivierritje van Popey, waarna we volledig doorweekt waren.
Ze zetten niet voor niets bij de attracie: You will get wet, soaking wet!!!!
Ach, het is warm dus zo erg is het niet.
We sloten het park af met Spiderman, wederom een 3D rit tussen alle slechterikken die door spiderman bevochten werden.
Hiermee hadden we alles gezien in het park en gingen we rond 13.30 uur naar huis.
Thuis aangekomen hebben we alle natte kleding nog in de was gegooid en relaxen we heerlijk met de voetjes omhoog.
Die hebben de afgelopen week heel wat kilometers gemaakt.
We zijn alweer een week onderweg, die is heel snel gegaan. Gelukkig hebben we er nog 2 voor ons.
Morgen verlaten we onze heerlijk luxe villa en rijden we naar de Golf van Mexico, naar Sarasota.
Wij raden iedereen aan die op vakantie gaat naar Florida en bij Orlando de parken wil gaan bezoeken hier een villa te huren. De prijzen zijn vergelijkbaar met wat je bij een hotel betaald, echter heb je hier een heel huis met zwembad voor jezelf.
Morgen een reisdagje, jullie horen weer van ons!