Dag 2 - Disney 1 - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jemmy en Daphne Verkerk - WaarBenJij.nu Dag 2 - Disney 1 - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jemmy en Daphne Verkerk - WaarBenJij.nu

Dag 2 - Disney 1

Door: Jemmy en Daphne

Blijf op de hoogte en volg Jemmy en Daphne

21 April 2015 | Verenigde Staten, Orlando

Vanmorgen zijn we al vroeg opgestaan. We gingen vandaag namelijk naar Disney's Hollywood studios en we hadden gelezen dat je daar als eerste voor de deur moet liggen omdat het anders zo druk wordt dat je al lang bezig bent om binnen te komen, laat staan in attracties.
In een kwartier reden we van onze villa (het blijft leuk om dat te zeggen) naar Disney World. Daar aangekomen moet je bovenop het al dure kaartje wat je gekocht hebt, ook nog eens 17 dollar betalen om je auto te mogen parkeren op een parkeerterrein wat wel 20 voetbalvelden groot is. Maar ach, we zijn in de VS, daar is alles groot en kost geld dus we klagen niet.
Het is goed om daar 45 min voor openingstijd te zijn, want achter ons zagen we de rijen groeien en groeien.
Om ons heen kijkend en luisterend hebben we ons erover verbaasd dat eigenlijk alles wat om ons heen stond gewoon Amerikaans was. Helemaal geen bergen toeristen uit het buitenland maar gewoon Amerikanen. Moeten die niet werken en naar school of zo???
Het zal allemaal wel. Enfin, om 09.00 uur gingen de poortjes open, je houdt je pasje voor het hoofd van Mickey, dat licht groen op en je mag naar binnen.
Iedereen lijkt dan al te weten naar welke attractie je als eerste moet want er wordt gericht gelopen naar waar men moet zijn.
Disney Hollywood studios is een van de kleinere parken van Disney. Er zijn verschillende shows, 1 achtbaan en een tower of terror waar ze je naar beneden laten vallen.
Binnen Disney World bestaat het zogenaamde Fast Pass concept. Als je van te voren een kaartje voor de Disney parken koopt kun je online voor de dag waarop je gaat, 3 attracties aangeven waar je met voorrang in mag. Iedere attractie heeft namelijk een normale wachtrij en een Fast Pass rij.
Wij hebben onze Fast Pass onder andere gebruikt voor Indiana Jones Stunt Show. Hier lieten ze zien hoe stunts in de Indiana Jones films worden gedaan. We proberen straks of we een filmpje kunnen plaatsen, hopelijk lukt dat, dan zien jullie wat we bedoelen.
Daarnaast hebben we Disneys Beauty and the Beast in een musicalversie van een half uur gezien. Ook hier is weer filmmateriaal van, we zullen kijken wat er kwijt kunnen.
Zoals gezegd is Hollywood studios niet zo groot dus rond een uur of 3 hadden wij het wel gehad, het was druk en heel erg warm, gok een graadje of 34-35? Jaja we weten het, jullie hebben maar de helft, we klagen ook niet, maar moeten er even aan wennen.
Na een kwartiertje waren we weer thuis en zitten we net de foto's en filmpjes te bekijken en te bloggen.
Straks gewoon aan de aardappels, groenten en vlees, zolang we nog niet aan het junkfood hoeven te beginnen is dat alleen maar mooi.

Morgen staat Disney's Magic Kingdom op het programma. Dit is Disney's grootste park met alle sprookjes maar ook geweldige achtbanen....voor Jem, Daphne niet, behalve als het er eentje voor kleuters is, dan is ie niet eng!

Kortom, morgen meer Disney Magie!!!